Jeg har arbejdet med mange forskellige opgaver gennem tiden. Derfor har jeg opdelt mit CV i hovedpunkter: Indkøb, Informationsmateriale osv.. Jeg har af forskellige arbejdsgivere fået stillet opgaver, hvor indholdet var nyt for mig eller jeg i hvert fald kun kendte ganske lidt til indholdet på forhånd. Derfor har jeg en bred erhvervsprofil. Eksempel på det var mit job i Ry Kommune, hvor det var blevet besluttet at etablere en central indkøbsfunktion. Jeg fik tilbudt at være med til at bygge indkøbsfunktionen op, og det blev et område, jeg blev meget glad for at arbejde med.

Eksempler på områder, jeg har beskæftiget mig med:

Indkøb/Udbud

Jeg har erfaringer med:

  • Planlægning og gennemførelse af udbud og tilbudsindhentning.
  • Konsulent for decentrale indkøbere (besøg i institutioner/organisationen, kontakt pr. telefon og mail med spørgsmål om indkøb, præsentation på indkøbermøder af f.eks. nye rammeaftaler, motivation af indkøberne, så de indgåede aftaler bliver anvendt, notere indkøbernes behov for f.eks. en ny rammeaftale, samt løse eventuelle problemer ml. leverandør og indkøber).
  • Indgåelse af rammeaftaler med udvalgte leverandør/er efter en grundig forudgående reseach og foranalyse af indkøb hos de pågældende leverandører og markedet.
  • Kontaktperson for leverandører i generelle spørgsmål.
  • Medvirke ved ajourføring af indkøbspolitik/vejledning.
  • Medvirke ved udfærdigelse af årlig virksomhedsplan / udbudsplan og besparelsesestimater.


Informationsmateriale

Jeg har arbejde med informationsmateriale i forskellige sammenhænge, og har specielt erfaringer som:

  • Redaktionssekretær på et medlemsblad i samarbejde med et bladudvalg: vurdering, kritik og redaktion af manuskripter, tilrettelæggelse af layout sammen med trykkeri, redigering og journalistisk bearbejdning af andres artikler og i perioder i samarbejde med ekstern journalist.
  • ”Sprogrevisor/sprogeftersyn” og skrivende medarbejder på informationer til samarbejdspartnere og andre ud fra oplæg, stikord eller egne ideer - samt sparre med kolleger.
  • Udarbejdelse af forskelligt præsentationsmateriale til møder og kurser.
  • Undervisningsprogrammer til selvstudium.


Medarbejderuddannelse/kursusudvikler

Min erfaring er fra en banks stabsafdeling, i en edb-virksomhed, i et privat konsulentfirma og i en fagforening:

  • Udvikling af kursusforløb (1-5 dages varighed med fagligt / holdningspræget emne). Kursusudvikling foregik i samarbejde med udvalgte medarbejdergrupper eller alene.
  • Leder af og ”tovholder” i arbejdsgrupper for de enkelte kurser herunder være ansvarlig for produktion af lektionsplaner og kursusmapper til undervisere og kursusdeltagere.
  • Kursusleder/instruktør på egne og andres kurser (ca. 75 kursusdage pr. år) i såvel faglige som holdningsprægende emner. Træning af kolleger i undervisningsteknik. Kontaktperson før, under og efter et kursus herunder etablering af et ”føl-forløb”. Observatør på kollegers kurser.
  • Kursusadministration: uddannelsesplanlægning, kursusprogrammer, kursusregnskab, booking af kursusfaciliteter, tilmeldinger og evalueringsskemaer. Opbygning af et kursusadministrationssystem for ny kunde.


Sekretær- og PA-funktioner og sekretariatsarbejde

Erfaringen har jeg fra forskellige miljøer som Frihedsfonden, et borgmesterkontor, i et konsulentfirma og i en fagforening. Følgende er eksempler på funktioner, jeg har beskæftiget mig med:

  • Mødeplanlægning af og referent på bestyrelsesmøder/ udvalgsmøder / personalemøder herunder ansvarlig for den administrative opfølgning af beslutningerne.
  • Initiering og sagsbehandling af såvel nye som bestående sager herunder finde dokumentation for givne oplysninger.
  • Korrespondance (dansk og engelsk) efter koncept, diktafon eller selvformuleret.
  • Reception for en Frihedsfondens særlige klientel af modstandsfolk og KZ-fanger fra 2. Verdenskrig herunder førstehåndssamtaler til brug for den videre sagsbehandling.
  • Opfølgning i kalendersystem på de enkelte sager og aktiviteter ivrigt.
  • Chefsekretær/personlig assistent-funktioner. F.eks. taleskriver, oplæg til møder, indlæg til forskellige beretninger og rapporter samt privatsekretær.
  • Opgaver i relation til økonomifunktioner.
  • Korrekturlæsning.
  • Sagsbehandling af ægteskabspapirer (”prøvelser”)
  • Medlem af internt ansættelsesudvalg på SDU og andre steder jeg har været ansat: jobindhold, ansøgerprofil, input til jobannonce samt deltage i jobsamtalerne. Efterfølgende sammensætte et introduktionsprogram.


Arrangementsplanlægning

At stable et arrangement på benene er en klar start-til-slut opgave, og jeg har altid sagt ja tak til den slags opgaver, da det stiller krav til planlægning, samarbejde og overblik og lidt ”nerver”, når det hele går i gang og alt skal klappe. Det følgende er eksempler på arrangementer, jeg har været involveret i:

  • Tilrettelæggelse og afvikling af en årlig generalforsamling for medlemmer af en fagforening (bestille lokaler, forplejning, underholdning, medlemstjek, redigering af beretning, kopiering og kontaktperson vedr. arrangementet). Praktisk gris under hele arrangementet.
  • Administrativ ansvarlig for afvikling af nyvalg til bestyrelse. Sørge for plakat-tekster/udformning, arrangere møder, hvor kandidaterne præsenteres, hjælpe kandidater med input til valgoplæg m.v. inden vigtige deadlines.
  • Planlægning af borgerlige vielser og borgmesterens assistent under selve vielsen samt det praktiske forløb (blomster, lys, gæstebog, opstilling, glas og champagne). Jeg tog imod brudepar og gæster, indtil borgmesteren tog over.
  • I november 2001 var jeg ansvarlig for planlægning og afvikling af ældrerådsvalg i Ry Kommune. Desuden var jeg på selve valgdagen ansvarlig for et valgbord til kommune- amts- og folketingsvalg (valgsekretær) dvs. sørge for stemmesedler, tjekke valgkort ved et valgbord samt være ansvarlig for korrekt optælling efter valghandlingen var afsluttet samt føre valgbog til Indenrigsministeriet.


Erhvervserfaring

2005 - Syddansk Universitet (Indkøbs-/udbudskonsulent)
2005 - Svendborg Erhvervsskole, Kursussekretær (Vikar)
2000 - Ry Kommune (Indkøb og borgmestersekretariat)
1995 - Dansk Sygeplejeråd, Århus (Sekretariat, Bladredaktør)
1989 - Frihedsfonden (Chefsekretær og sagsbehandler)
1987 - Uddannelsesgruppen (Uddannelseskonsulent selvstændig)
1986 - SDC, Ballerup (Uddannelseskonsulent)
1982 - Europaparlamentet, Luxembourg. (Sekretær Dansk korrespondentgruppe)
1981 - Andelsbankens Uddannelsesafd. (Kursusudvikler, instruktør/Fuldmægtig)
1971 - Handelsbanken og Andelsbanken (Elev / assistent)

Uddannelse


Cand.jur - Syddansk Universitet, Odense (2015)
Indkøb - merkonom (2004)
Indkøb - diplomuddannelse, COK (2002)
Trykte medier, Danmarks Journalisthøjskole, Århus (1996)
Bachelor retorik - Københavns Universitet (1995)
- med et års tilvalgsstudier i jura på SDU (2008)
Merkonom personaleadministration (1990)
Korrespondent engelsk (1988) og brush up (1998/1999)
Voksenpædagogisk Grundkursus (1985)
Diverse bankskoler (1973-1978)
Handelseksamen (1971)
Realeksamen (1970)

IT

Arbejdet med PC programmer siden 1978 - og i dag med:
Office-pakken
Sharepoint
ØSS-bruger
Qlickview

Fritid

Min helt store interesse er håndarbejde og lytte til musik. Jeg er interesseret i samfundsforhold, ivrig avislæser og på nettet.

Civilstand

Gift med Jeppe Lund Hansen. Vi har en datter Frida, født 1992.